Wat doet werkstress met u en wat zijn een aantal oorzaken?

Werkstress wordt momenteel nog onderschat en achteraf wordt er gedacht, door zowel werkgever als werknemer, ‘had ik maar iets gedaan ter preventie’. Het voorkomen van werkstress ligt bij zowel werkgever als werknemer. Allebei moeten ze stappen ondernemen om stress op kantoor te voorkomen. Dat werkstress vele kosten met zich meebrengt voor de werkgever en dat er een hele lijst aan mogelijke gevolgen is voor de werknemer is in de vorige blog over anti stress naar voren gekomen. Al met al kan werkstress dus beter worden voorkomen dan genezen!

Om stress te kunnen voorkomen moeten eerst de oorzaken in kaart worden gebracht. Een aantal oorzaken van werkstress zijn:

  • te weinig autonomie,
  • te hoge taakeisen,
  • ongewenst gedrag binnen of buiten de organisatie,
  • teveel (geluids)prikkels
  • en 24/7 multimedia.
Mikomax-anti-stress-preventie-oorzaken-werkstress-akoestiek-privacy

De oorzaken die werkstress als gevolg kunnen hebben zijn echter geheel persoonlijk. Om precies te weten welke oorzaak kan leiden tot werkstress bij één werknemer, zou er een screening moeten worden gedaan. Desondanks kunnen er al vele aspecten worden doorgevoerd bij u op kantoor, die vele oorzaken zullen wegvegen. Dit maakt de kans op stress bij u op kantoor al vele malen kleiner.

Mikomax kan u advies geven op het gebied van stresspreventie en gezond werken en hierbij een ondersteunende kantoorinrichting aanbevelen. Ook werkt Mikomax nauw samen met een organisatie die elke werknemer binnen het bedrijf een screening kan geven.

Daarbij hebben wij een Anti Stress Handboek gemaakt waarin de oorzaken en gevolgen staan, maar ook wat werkend Nederland hier aan kan doen en producten die ondersteuning bieden tot bepaalde oplossingen tot het voorkomen van stress op kantoor.

Wilt u het gratis Anti Stress Handboek? Vul dan uw email in!